PolskiAngielski
514 300 085
Strona główna » Dotacje

Dotacje


HYDRONAUKA posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.30/00065/2015


Jesteś osobą bezrobotną? Chcesz uzyskać i udoskonalić swoje umiejętności i kwalifikacje zawodowe, niezbędne do wykonywania pracy? Zapraszamy na szkolenia z zakresu hydrografiki – innowacyjnej technologii, która z powodzeniem może być interesującym pomysłem na własny biznes. O szkolenia może ubiegać się osoba bezrobotna, zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy. Warunkiem uzyskania sfinansowania kosztów szkolenia przez Powiatowy Urząd Pracy jest otrzymanie od niego skierowania. Wskazana instytucja szkoleniowa musi posiadać aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy.

 

Procedura uzyskania dotacji

Powiatowe Urzędy Pracy udzielają jednorazowej dotacji dla osób bezrobotnych, które zamierzają rozpocząć własną działalność gospodarczą. Aby móc ubiegać się o dotacje należy zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy. Status osoby bezrobotnej jest zatem warunkiem koniecznym. Sam fakt złożenia wniosku nie oznacza, że dotacja zostanie nam automatycznie przyznana, gdyż zdarza się, iż na jedną dotację przypada kilka wniosków. Ważnym elementem , który pozwoli zwiększyć Twoje szanse uzyskania dofinansowania jest dobrze przygotowany wniosek o przyznanie dotacji. Sposób jego wypełnienia, właściwa argumentacja oraz odpowiednio przygotowane załączniki mają istotny wpływ na to, czy dotacja zostanie nam przyznana.

 

Uzyskanie dotacji krok po kroku:


1.Przygotowanie:

  • Odwiedź Urząd Pracy i zarejestruj się jako osoba bezrobotna(warunek konieczny)
  • Pobierz formularz wniosku do wypełnienia.
  • Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się uważnie z regulaminem przyznawania dotacji.
  • Wypełnij wniosek oraz napisz biznes plan własnej działalności.
  • Zdobadź zabezpieczenie dla dotacji np. poręczyciela.

2.Składanie wniosku:

  • Złóż wniosek razem ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
  • Urząd Pracy w przeciągu 30 dni rozpatruje decyzje o przyznaniu dotacji bądź odmowie. W przypadku odmowy przyznania środków nie przysługuje odwołanie.
3.Podpisanie umowy:

 

Rezultatem pozytywnie rozpatrzonego wniosku jest podpisanie umowy z Urzędem Pracy. Wnioskodawca który wybrał jako formę zabezpieczenia musi stawić się ze swoim współmałżonkiem o ile nie ma miejsca między nimi rozdzielność majątkowa i ewentualnymi poręczycielami. Urząd Pracy przekazuje wnioskodawcy kwotę dotacji na wskazany rachunek bankowy. Od tego momentu wnioskodawca może dokonywać zakupów określonych we wniosku jako wydatki w ramach dotacji.


4.Rejestracja firmy i rozdysponowanie dotacji:

  • Zarejestruj działalność gospodarczą.
  • Dokonaj zakupów ze środków otrzymanych w ramach dotacji.
5.Rozliczenie dotacji:

W Urzędzie Pracy przedstawiasz dokumenty potwierdzające rozdysponowanie kwoty dotacji, takie jak faktury VAT, rachunki, umowy, które potwierdzą dokonanie przez Ciebie zakupów, które zostały opisane w kalkulacji wydatków z dotacji.
Dodatkowo przedstawiasz dokumenty, które potwierdzają otworzenie przez Ciebie działalności gospodarczej. Urząd będzie od ciebie wymagał także przedłożenia dokumentów rejestracyjnych firmy. Na rozliczenie dotacji oraz rejestracji firmy masz 2-3 miesiące od daty podpisania umowy.


6.Zakończenie umowy:

Działalność należy prowadzić, co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów potwierdzających prowadzanie działalności gospodarczej w chwili obecnej.


Więcej o dotacjach:


Wniosek

W celu ubiegania się o dotacje, należy pobrać wniosek w Urzędzie Pracy, w którym jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna. Odpowiedni formularz znajduje się na stronie internetowej urzędu lub w jego siedzibie. Należy zapoznać się także z regulaminem przyznawania środków, aby upewnić się czy masz szanse na przyznanie dotacji. Wniosek jest najważniejszym dokumentem przy staraniu się o dotacje, należy więc wypełnić go skrupulatnie wraz z niezbędnymi dokumentami i załącznikami.


Błędy, których należy się wystrzegać przy składaniu wniosku:

  • stosowanie nieodpowiednich formularzy
  • brak wymaganych załączników
  • kwota dotacji przekracza limit wysokości danej dotacji
  • brak podpisów
  • brak adnotacji na kopiach pism

Rozpatrzenie wniosku
 

Na rozpatrzenie wniosku Urząd Pracy ma 30 dni od daty jego złożenia. Najczęściej urząd informuje o wynikach konkursu na swojej stronie internetowej. Każdy kto złożył wniosek zostaje poinformowany o wynikach drogą pisemną, niezależnie czy decyzja jest pozytywna czy negatywna.


Podpisanie umowy
 

Pozytywnie rozpatrzony wniosek zostaje zwieńczony podpisaniem umowy z Urzędem Pracy.


Umowa zobowiązuje do:

  • wydania środków finansowych zgodnie z przeznaczeniem określonym we wniosku o dotację,
  • udokumentowania i rozliczenia dotacji w terminie określonym w umowie,
  • zwrotu otrzymanych środków finansowych wraz z odsetkami ustawowymi w przypadku wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem lub zaprzestania działalności gospodarczej przed upływem 12 miesięcy.

Założenie działalności gospodarczej

Po podpisaniu umowy i otrzymaniu środków finansowych na wskazane konto bankowe można założyć działalność gospodarczą. Należy zarejestrować ją w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek składa się osobiście lub za pośrednictwem portalu, na odpowiednim formularzu, który oprócz wniosku o wpis do ewidencji jest również wnioskiem o nadanie numeru REGON, zgłoszeniem do urzędu skarbowego (nadanie lub wskazanie numeru NIP) oraz do ZUS lub KRUS.
Realizacja zakupów i rozliczenie projektu. Środki finansowe jakie zostały przyznane przez urząd w ramach dotacji muszą być wydatkowane zgodnie z harmonogramem dokumentacji złożonej w urzędzie. Ważne jest prawidłowe rozliczanie uzyskanej dotacji. Spis niezbędnych dokumentów, które trzeba okazać urzędowi znajduje się w umowie. Należy gromadzić wszystkie faktury VAT, dowody zapłaty, rachunki oraz inne dokumenty, które mogą zaświadczyć o wydawaniu dotacji w sposób zgodny z umową. Dokumentacja związana z otrzymaną dotacją musi być przechowywana na każdym etapie realizacji projektu, a także w przeciągu 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym projekt został zrealizowany.


Zakończenie umowy

Działalność należy prowadzić przez co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów, które potwierdzają prowadzenie działalności gospodarczej w chwili obecnej. Po złożeniu wszystkich potrzebnych dokumentów, umowa z Urzędem Pracy wygasa.


Przejdź do strony głównej
Szybki kontakt
    Dodatkowe info
    Nasza firma oferuje szkolenia z hydrografiki. Jako jedyni w Polsce wprowadzamy nowoczesne rozwiązania i ulepszenia związane z hydrografiką. Działamy na terenie Jarocina ale nasi klienci to mieszkańcy całej Polski m.in. Warszawa, Rzeszów, Szczecin, Wrocław, Poznań, Gdynia, Gdańsk, Sopot, Tarnów, Kraków, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn, Zakopane, Jelenia Góra, Zielona Góra i wiele innych. W naszej ofercie posiadamy m.in folie do hydrografiki, tusze do hydrografiki, aktywator do hydrografiki, wanny do hydrografiki. Zapraszamy!
      Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
      Nie pokazuj więcej tego komunikatu