HYDRONAUKA posiada wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.30/00065/2015
Procedura uzyskania dotacji
Uzyskanie dotacji krok po kroku:
1.Przygotowanie:
2.Składanie wniosku:
Rezultatem pozytywnie rozpatrzonego wniosku jest podpisanie umowy z Urzędem Pracy. Wnioskodawca który wybrał jako formę zabezpieczenia musi stawić się ze swoim współmałżonkiem o ile nie ma miejsca między nimi rozdzielność majątkowa i ewentualnymi poręczycielami. Urząd Pracy przekazuje wnioskodawcy kwotę dotacji na wskazany rachunek bankowy. Od tego momentu wnioskodawca może dokonywać zakupów określonych we wniosku jako wydatki w ramach dotacji.
4.Rejestracja firmy i rozdysponowanie dotacji:
6.Zakończenie umowy:
Działalność należy prowadzić, co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów potwierdzających prowadzanie działalności gospodarczej w chwili obecnej.
Więcej o dotacjach:
Wniosek
W celu ubiegania się o dotacje, należy pobrać wniosek w Urzędzie Pracy, w którym jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna. Odpowiedni formularz znajduje się na stronie internetowej urzędu lub w jego siedzibie. Należy zapoznać się także z regulaminem przyznawania środków, aby upewnić się czy masz szanse na przyznanie dotacji. Wniosek jest najważniejszym dokumentem przy staraniu się o dotacje, należy więc wypełnić go skrupulatnie wraz z niezbędnymi dokumentami i załącznikami.
Błędy, których należy się wystrzegać przy składaniu wniosku:
Rozpatrzenie wniosku
Na rozpatrzenie wniosku Urząd Pracy ma 30 dni od daty jego złożenia. Najczęściej urząd informuje o wynikach konkursu na swojej stronie internetowej. Każdy kto złożył wniosek zostaje poinformowany o wynikach drogą pisemną, niezależnie czy decyzja jest pozytywna czy negatywna.
Podpisanie umowy
Pozytywnie rozpatrzony wniosek zostaje zwieńczony podpisaniem umowy z Urzędem Pracy.
Umowa zobowiązuje do:
Założenie działalności gospodarczej
Po podpisaniu umowy i otrzymaniu środków finansowych na wskazane konto bankowe można założyć działalność gospodarczą. Należy zarejestrować ją w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek składa się osobiście lub za pośrednictwem portalu, na odpowiednim formularzu, który oprócz wniosku o wpis do ewidencji jest również wnioskiem o nadanie numeru REGON, zgłoszeniem do urzędu skarbowego (nadanie lub wskazanie numeru NIP) oraz do ZUS lub KRUS.
Realizacja zakupów i rozliczenie projektu. Środki finansowe jakie zostały przyznane przez urząd w ramach dotacji muszą być wydatkowane zgodnie z harmonogramem dokumentacji złożonej w urzędzie. Ważne jest prawidłowe rozliczanie uzyskanej dotacji. Spis niezbędnych dokumentów, które trzeba okazać urzędowi znajduje się w umowie. Należy gromadzić wszystkie faktury VAT, dowody zapłaty, rachunki oraz inne dokumenty, które mogą zaświadczyć o wydawaniu dotacji w sposób zgodny z umową. Dokumentacja związana z otrzymaną dotacją musi być przechowywana na każdym etapie realizacji projektu, a także w przeciągu 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym projekt został zrealizowany.
Zakończenie umowy
Działalność należy prowadzić przez co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów, które potwierdzają prowadzenie działalności gospodarczej w chwili obecnej. Po złożeniu wszystkich potrzebnych dokumentów, umowa z Urzędem Pracy wygasa.