Ręczne polerowanie lakieru
Data dodania: 08-03-2018
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności
Zanim zaczniemy, ustalmy jedno: polerowanie ręczne nigdy nie przyniesie takich efektów, jak polerowanie maszynowe. To jednak nie jest powód, by zrezygnować z tej formy oczyszczania powierzchni lakieru. Wręcz przeciwnie - ma ona sporo zalet. Polerowanie tego typu ma niemałe znaczenie w hydrografice. Polerując ręcznie dany element jesteśmy w stanie określić siłę nacisku, jaką stosujemy wykonując tę czynność. Dzięki temu istnieje mniejsze ryzyko uszkodzenia przedmiotu, czy przetarcia go przez zbyt duży nacisk. Wykończenie lakiernicze wpływa na ostateczny wygląd danego elementu wykonanego w hydrografice. Dużo zależy od tego, w jaki sposób go przygotujemy i zabezpieczymy. Jak zatem polerować ręcznie, by uzyskać jak najlepszy efekt?
Najpierw oczyść powierzchnię
Ręczne polerowanie lakieru rozpoczynamy od oczyszczenia jego powierzchni. Robimy to w sposób dwuetapowy, rozpoczynając od mycia a kończąc na glinkowaniu. Ten drugi proces jest szczególnie ważny ze względu na fakt, że bez niego moglibyśmy wetrzeć w głąb lakieru wszystkie pozostałe zabrudzenia.
Pomyśl o ochronie wrażliwych komponentów
Zwróć uwagę na prawidłowe zabezpieczenie wszystkich elementów, które sąsiadują polerowanym lakierem. Mamy tu na myśli zwłaszcza zderzaki, uszczelki i inne, często plastikowe komponenty. Dobrym pomysłem będzie oklejenie ich za pomocą specjalnej folii ochronnej.
Czym polerować?
1. Pasty polerskie - najlepiej wybierać produkty o niewielkich, lub średnich właściwościach ściernych. Opcjonalnie możemy skorzystać z rozwiązań All in One, które znacznie skrócą czas poświęcony na kosmetykę pojazdu.
2. Pady polerskie - najlepiej, jeśli będą wykonane z mikrofibry. Jeśli lakier jest mocno zniszczony, poszukajmy trwałych i mocnych padów.
Techniki polerowania
Dobór parametrów pasty i padu "na oko", wcale nie jest taki prosty. Dlatego warto rozpocząć od polerowania niewielkiej powierzchni, by następnie skorygować uzyskany w ten sposób efekt. Zawsze warto zaczynać od delikatnych past i padów, by następnie - w razie potrzeby - móc przejść do bardziej zaawansowanych rozwiązań.
Jak polerować?
Najlepiej zaczynając od nałożenia niewielkiej dawki pasty bezpośrednio na pad. Ruchy polerskie wykonujemy we wszystkich możliwych kierunkach (w tym kolistych). Pamiętajmy również o tym, by polerować na zasadzie "panel po panelu". Rozpoczęcie pracy w obrębie całej powłoki nie przyniesie spodziewanych efektów a wręcz przeciwnie - znacznie wydłuży czas pracy.
Podsumowując, polerowanie ręczne jest czasochłonne, aczkolwiek o wiele bardziej elastyczne, niż jego odmiana maszynowa. Duży wpływ na skuteczność pracy ma tu siła nacisku, odpowiednie wyposażenie i rzecz jasna - własne umiejętności.
Ręczne polerowanie lakieru rozpoczynamy od oczyszczenia jego powierzchni. Robimy to w sposób dwuetapowy, rozpoczynając od mycia a kończąc na glinkowaniu. Ten drugi proces jest szczególnie ważny ze względu na fakt, że bez niego moglibyśmy wetrzeć w głąb lakieru wszystkie pozostałe zabrudzenia.
Pomyśl o ochronie wrażliwych komponentów
Zwróć uwagę na prawidłowe zabezpieczenie wszystkich elementów, które sąsiadują polerowanym lakierem. Mamy tu na myśli zwłaszcza zderzaki, uszczelki i inne, często plastikowe komponenty. Dobrym pomysłem będzie oklejenie ich za pomocą specjalnej folii ochronnej.
Czym polerować?
1. Pasty polerskie - najlepiej wybierać produkty o niewielkich, lub średnich właściwościach ściernych. Opcjonalnie możemy skorzystać z rozwiązań All in One, które znacznie skrócą czas poświęcony na kosmetykę pojazdu.
2. Pady polerskie - najlepiej, jeśli będą wykonane z mikrofibry. Jeśli lakier jest mocno zniszczony, poszukajmy trwałych i mocnych padów.
Techniki polerowania
Dobór parametrów pasty i padu "na oko", wcale nie jest taki prosty. Dlatego warto rozpocząć od polerowania niewielkiej powierzchni, by następnie skorygować uzyskany w ten sposób efekt. Zawsze warto zaczynać od delikatnych past i padów, by następnie - w razie potrzeby - móc przejść do bardziej zaawansowanych rozwiązań.
Jak polerować?
Najlepiej zaczynając od nałożenia niewielkiej dawki pasty bezpośrednio na pad. Ruchy polerskie wykonujemy we wszystkich możliwych kierunkach (w tym kolistych). Pamiętajmy również o tym, by polerować na zasadzie "panel po panelu". Rozpoczęcie pracy w obrębie całej powłoki nie przyniesie spodziewanych efektów a wręcz przeciwnie - znacznie wydłuży czas pracy.
Podsumowując, polerowanie ręczne jest czasochłonne, aczkolwiek o wiele bardziej elastyczne, niż jego odmiana maszynowa. Duży wpływ na skuteczność pracy ma tu siła nacisku, odpowiednie wyposażenie i rzecz jasna - własne umiejętności.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności