Jak powstaje powierzchnia matowa?
Data dodania: 16-04-2018
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności
W dzisiejszych czasach wśród kierowców oraz fanów lakierniczych nowinek coraz większym zainteresowaniem cieszą się matowe powłoki lakierowe, które nadają samochodom unikalny i niepowtarzalny wygląd. Pomimo olbrzymiej popularności mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak powstaje powierzchnia matowa. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą poznać największe tajemnice powłoki matowej w lakiernictwie.
Czym charakteryzują się matowe powierzchnie?
Powłoka matowa w lakiernictwie jest obecnie najpopularniejszym trendem na rynku samochodowym. Matowe wykończenia lakierów cieszą się z miesiąca na miesiąc coraz większym zainteresowaniem nie tylko wśród właścicieli luksusowych aut. Lakier matowy w bardzo specyficzny sposób rozprasza światło, dzięki czemu prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Powłoki matowe doskonale wygładzają kształty karoserii i co najważniejsze w dotyku są zdecydowanie gładsze niż konkurencyjne lakiery akrylowe lub metalizowane.
Matowy lakier od a do z
Matowe lakiery tak naprawdę nie różnią się niczym innym od lakierów akrylowych i metalizowanych. Matowe lakiery posiadają zazwyczaj cztery warstwy, których łączna grubość waha się w przedziale od 80 do 120 mikronów. Na surową karoserię w pierwszej kolejności nakłada się specjalny wypełniacz i podkład, których głównym zadaniem jest perfekcyjne wygładzenie powierzchni. Warto wspomnieć również o tym, że materiały te posiadają właściwości antykorozyjne i doskonale przygotowują powierzchnię pod bazowy lakier. Jak łatwo się domyśleć baza stanowi zawsze o kolorze auta. Na bazowy matowy lakier nakłada się zawsze dodatkowy bezbarwny lakier (klar), który jest mieszanką klaru z specjalną pastą matującą. To właśnie w paście znajdują się specjalne minerały matujące. W dzisiejszych czasach zdecydowana większość producentów sięga po popularny pumeks. Jak łatwo się domyśleć im większy udział pasty matującej, tym bardziej matowy będzie lakier. Pamiętać należy również o tym, że o lakier matowy należy odpowiednio dbać, aby nawet po wielu latach prezentował się bardzo okazale.
Powłoka matowa w lakiernictwie jest obecnie najpopularniejszym trendem na rynku samochodowym. Matowe wykończenia lakierów cieszą się z miesiąca na miesiąc coraz większym zainteresowaniem nie tylko wśród właścicieli luksusowych aut. Lakier matowy w bardzo specyficzny sposób rozprasza światło, dzięki czemu prezentuje się naprawdę zjawiskowo. Powłoki matowe doskonale wygładzają kształty karoserii i co najważniejsze w dotyku są zdecydowanie gładsze niż konkurencyjne lakiery akrylowe lub metalizowane.
Matowy lakier od a do z
Matowe lakiery tak naprawdę nie różnią się niczym innym od lakierów akrylowych i metalizowanych. Matowe lakiery posiadają zazwyczaj cztery warstwy, których łączna grubość waha się w przedziale od 80 do 120 mikronów. Na surową karoserię w pierwszej kolejności nakłada się specjalny wypełniacz i podkład, których głównym zadaniem jest perfekcyjne wygładzenie powierzchni. Warto wspomnieć również o tym, że materiały te posiadają właściwości antykorozyjne i doskonale przygotowują powierzchnię pod bazowy lakier. Jak łatwo się domyśleć baza stanowi zawsze o kolorze auta. Na bazowy matowy lakier nakłada się zawsze dodatkowy bezbarwny lakier (klar), który jest mieszanką klaru z specjalną pastą matującą. To właśnie w paście znajdują się specjalne minerały matujące. W dzisiejszych czasach zdecydowana większość producentów sięga po popularny pumeks. Jak łatwo się domyśleć im większy udział pasty matującej, tym bardziej matowy będzie lakier. Pamiętać należy również o tym, że o lakier matowy należy odpowiednio dbać, aby nawet po wielu latach prezentował się bardzo okazale.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności