PolskiAngielski
514 300 085
Strona główna » Aktualności » Jak wybrać papier ścierny do szlifowania?

Hity sklepowe

Chmura tagów

Jak wybrać papier ścierny do szlifowania?

Data dodania: 17-09-2018
Odpowiednie przygotowanie powierzchni (np. przed lakierowaniem) wymaga szlifowania. Jest to proces, który pozwala dokładnie wygładzić dany element, a także pozbyć się wszelkich rys, drobnych ubytków, czy też zanieczyszczeń. Papier szlifierski przydatny jest także w hydrografice, szczególnie w początkowej fazie procesu, gdzie przygotowujemy dany element pod hydrografikę. Usuwanie wszelkich zarysowań i wygładzenie powierzchni, ma niemałe znaczenie. Nieodpowiednie przygotowanie danego elementu skutkuje dalszymi błędami, których hydrografika nie jest w stanie dobrze pokryć. Ważne jet by powierzchnia była dobrze przygotowana. W tym celu stosuje się zwykle papier gradacyjny, który doskonale sprawdza się na etapie przygotowań do dalszej obróbki. Wiele osób ma problem, jaki papier ścierny wybrać. Stopień gradacji zależy w dużej mierze od rodzaju obrabianej powierzchni, a także oczekiwanej dokładności.


Usunięcie starego lakieru

 
Stary lakier z obrabianej powierzchni najlepiej usunąć za pomocą papieru ściernego P80-P100. Za jego pomocą skutecznie można pozbyć się wszelkich pozostałości, a nawet śladów korozji. Usuniemy dość płytkie wżery rdzy, jednak ręczny papier ścierny nie sprawdzi się wtedy, gdy korozja wdarła się na dużą głębokość.

Zmatowienie powierzchni

Przed lakierowaniem często konieczne jest zmatowienie powierzchni. W tym celu najlepiej wykorzystać papier ścierny P100-P150. Za jego pomocą bez dodatkowego oprzyrządowania pozbędziemy się warstwy wierzchniej. Tak przygotowana powierzchnia jest gotowa do dalszych etapów pracy.

Nakładanie szpachli samochodowej

Do obróbki szpachlówki zaleca się stosowanie papieru ściernego P80-P120. Jest on niezawodny podczas wstępnego wyrównywania powierzchni. Służy on do eliminacji nierówności oraz niedoskonałości. Ostateczne nadanie kształtu powinno odbywać się przy użyciu papieru ściernego P150. Na samym końcu warto sięgnąć po papier o gradacji P240.

Matowienie lakieru przez cieniowaniem

Podczas miejscowego nakładania lakieru (na uszkodzonych obszarach) należy zapewnić płynne przejście miedzy starą, a nową nawierzchnią. Stary lakier przed nałożeniem nowego powinien być zmatowiony papierem ściernym wodnym P1000-P1500.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności
Szybki kontakt
    Dodatkowe info
    Nasza firma oferuje szkolenia z hydrografiki. Jako jedyni w Polsce wprowadzamy nowoczesne rozwiązania i ulepszenia związane z hydrografiką. Działamy na terenie Jarocina ale nasi klienci to mieszkańcy całej Polski m.in. Warszawa, Rzeszów, Szczecin, Wrocław, Poznań, Gdynia, Gdańsk, Sopot, Tarnów, Kraków, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn, Zakopane, Jelenia Góra, Zielona Góra i wiele innych. W naszej ofercie posiadamy m.in folie do hydrografiki, tusze do hydrografiki, aktywator do hydrografiki, wanny do hydrografiki. Zapraszamy!
      Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
      Nie pokazuj więcej tego komunikatu