Wady i uszkodzenia lakiernicze
Data dodania: 05-03-2018
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności
Wady i uszkodzenia lakiernicze to niestety rzecz doskonale znana. Wprawdzie można je naprawić, ale nie do końca da się zapanować nad ich powstawaniem. Wykończenie lakiernicze to ostatni z etapów przygotowań danego elementu. Ma ono duże znaczenie, gdyż wpływa na ostateczny wygląd danego przedmiotu. Na powstawanie wad i uszkodzeń wpływa bowiem zbyt wiele czynników.
Odpryski lakieru - brak przyczepności
To wada lakiernicza, która powstać może zarówno w warsztacie, jak i w fabryce. W tym przypadku warto jednak odróżnić odpryski miejscowe od odwarstwiania się lakieru na znacznych powierzchniach. Znaczenie ma również to, czy odpryskuje się lakier bezbarwny, a może bazowy. Jeszcze innym zjawiskiem jest odpryskiwanie się lakieru na dolnych powierzchniach nadwozia. Przyczyną bywa zarówno mała przyczepność warstw powłok lakierowych, jak i uderzenia piasku czy małych kamieni.
Korozja podpowłokowa w formie bąbli
Powodem takiego zjawiska są małe uszkodzenia powłoki lakiernicze, które powstają na skutek uderzeń kamieni czy piasku. W sytuacji, gdy na powierzchni uszkodzeń widać pęknięcie czy rysę, wskazuje to na działanie czynników zewnętrznych, a więc korozji podpowłokowej. Takie uszkodzenia niekiedy są widoczne dopiero w sporym powiększeniu. Jeszcze inną przyczyną tworzenia się korozji podpowłokowej jest korozja warstwy cynkowej lub korozja perforacyjna.
Plamy na lakierze i pod lakierem
Nie wszystkie plamy od razu muszą oznaczać wadę powłoki lakierniczej. Wiele osób, które kupują różnego rodzaju elementy mocowane do nadwozia, nie sprawdza z czego są wykonane. W takiej sytuacji może dojść do przenikania związków chemicznych z jednej powierzchni do drugiej. Zjawisku temu sprzyja wysoka temperatura powietrza oraz znaczne nasłonecznienie. Do elementów szczególnie groźnych dla powłoki lakierniczej należą uchwyty anten czy podstawki pod bagażniki dachowe. Warto więc na takie elementy zwracać szczególną uwagę podczas zakupu. Powstawanie plam pod lakierem to proces, który trwa dłużej niż jeden dzień. Podstawową przyczyną jest zawilgocenie warstwy bazowej i brak jej odpowiedniego wysuszenia przez nałożeniem lakieru bezbarwnego.
To wada lakiernicza, która powstać może zarówno w warsztacie, jak i w fabryce. W tym przypadku warto jednak odróżnić odpryski miejscowe od odwarstwiania się lakieru na znacznych powierzchniach. Znaczenie ma również to, czy odpryskuje się lakier bezbarwny, a może bazowy. Jeszcze innym zjawiskiem jest odpryskiwanie się lakieru na dolnych powierzchniach nadwozia. Przyczyną bywa zarówno mała przyczepność warstw powłok lakierowych, jak i uderzenia piasku czy małych kamieni.
Korozja podpowłokowa w formie bąbli
Powodem takiego zjawiska są małe uszkodzenia powłoki lakiernicze, które powstają na skutek uderzeń kamieni czy piasku. W sytuacji, gdy na powierzchni uszkodzeń widać pęknięcie czy rysę, wskazuje to na działanie czynników zewnętrznych, a więc korozji podpowłokowej. Takie uszkodzenia niekiedy są widoczne dopiero w sporym powiększeniu. Jeszcze inną przyczyną tworzenia się korozji podpowłokowej jest korozja warstwy cynkowej lub korozja perforacyjna.
Plamy na lakierze i pod lakierem
Nie wszystkie plamy od razu muszą oznaczać wadę powłoki lakierniczej. Wiele osób, które kupują różnego rodzaju elementy mocowane do nadwozia, nie sprawdza z czego są wykonane. W takiej sytuacji może dojść do przenikania związków chemicznych z jednej powierzchni do drugiej. Zjawisku temu sprzyja wysoka temperatura powietrza oraz znaczne nasłonecznienie. Do elementów szczególnie groźnych dla powłoki lakierniczej należą uchwyty anten czy podstawki pod bagażniki dachowe. Warto więc na takie elementy zwracać szczególną uwagę podczas zakupu. Powstawanie plam pod lakierem to proces, który trwa dłużej niż jeden dzień. Podstawową przyczyną jest zawilgocenie warstwy bazowej i brak jej odpowiedniego wysuszenia przez nałożeniem lakieru bezbarwnego.
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Aktualności